Badalona reforça un 20% la Guàrdia Urbana per Sant Joan

Redacció

23 de juny de 2026
Un operatiu especial amb drons i unitat canina controlarà les platges davant l’alt risc d’incendi

Badalona desplegarà un dispositiu especial de seguretat, neteja i prevenció amb motiu de la revetlla de Sant Joan 2026, una de les nits de l’any amb més afluència de persones a l’espai públic i a la façana marítima. La Guàrdia Urbana mobilitzarà 129 agents distribuïts en tres torns, xifra que suposa un increment de prop del 20% respecte a l’any anterior, i utilitzarà drons el matí del 24 de juny. L’alcalde, Xavier Garcia Albiol, ha destacat que s’han posat ‘tots els mitjans necessaris perquè la revetlla es pugui viure amb les màximes garanties de seguretat’ i ha apel·lat al civisme de la ciutadania.

Com a novetat, el cos policial comptarà per primera vegada amb una Unitat Canina amb dos gossos especialitzats en la detecció de drogues a les zones de platja i transport públic. Per motius de seguretat i obres de rehabilitació, la platja de la Barca Maria es tancarà completament i l’accés a l’entorn del pont del Petroli estarà limitat i perimetrat amb tanques. Així mateix, Protecció Civil activarà un vehicle tot terreny amb unitat d’alta pressió a causa de l’elevat risc d’incendi per les altes temperatures, coordinant-se amb els Bombers de la Generalitat i municipis veïns.

L’operatiu de neteja de l’AMB i l’Ajuntament començarà a les 6 hores del dia 24 amb un avís previ per megafonia, mobilitzant desenes d’operaris i vehicles mecànics que aniran escortats per la Guàrdia Urbana fins a les 10 hores. Durant la nit, estarà prohibit fer fogueres, barbacoes i instal·lar equips de música a les platges, les escombraries de tota la ciutat es recolliran a la tarda i s’instal·larà un Punt Lila de prevenció i atenció de 0 a 6 hores al polígon de Can Ribó.


ℹ️Publicitat

ℹ️Publicitat