Un incendi a Badalona durant la revetlla de Sant Joan deixa tres ferits i un gos mort

Redacció

24 de juny de 2026
El foc s’ha originat a la primera planta d’un edifici de l’avinguda d’Alfons XIII i ha obligat a evacuar diversos veïns

Els Bombers de la Generalitat han treballat aquesta matinada en un incendi d’habitatge a l’Avinguda Alfons XIII de Badalona, que s’ha saldat amb tres persones ferides de caràcter lleu i traslladades a l’Hospital Municipal pel Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). L’avís s’ha rebut a les 03.04 hores per un foc completament desenvolupat al balcó de la primera planta d’un edifici de vuit pisos. Tot i que molts residents han sortit pel seu propi peu, els efectius de rescat han hagut d’evacuar algun veí que s’havia quedat confinat a l’interior de l’immoble. Durant les tasques d’extinció, s’ha rescatat del pis afectat un gos inconscient a qui s’han practicat maniobres de reanimació sense èxit.

Fins al lloc dels fets s’hi han desplaçat set dotacions dels Bombers de la Generalitat, inclòs l’equip conjunt del Grup Operatiu de Suport (GROS) i el SEM, que ha activat quatre ambulàncies. En total, els serveis mèdics han assistit deu persones, de les quals només tres han requerit trasllat hospitalari. A les 03.48 hores el foc s’ha donat per extingit i, un cop revisat i ventilat tot l’immoble, els veïns han pogut retornar als seus domicilis poc després de les 05.30 hores de la matinada.

Aquest succés s’ha emmarcat en una nit de Sant Joan especialment intensa a l’àrea metropolitana de Barcelona, la zona amb més activitat de Catalunya, on els Bombers han atès un total de 1.407 avisos entre les 20 hores del vespre i les 8 hores del matí. Al Barcelonès s’han registrat 129 d’aquestes incidències, majoritàriament vinculades a petits incendis urbans de contenidors, papereres i mobiliari urbà, així com a focs de vegetació derivats de l’ús de material pirotècnic.


ℹ️Publicitat

ℹ️Publicitat