Audax llança una OPA de 404 milions per comprar la noruega Elmera

Redacció

25 de juny de 2026
La multinacional energètica de Badalona preveu duplicar la seva mida amb l’expansió al mercat nòrdic

La multinacional energètica badalonina Audax ha anunciat el llançament d’una Oferta Pública d’Adquisició (OPA) pel 100% del grup noruec Elmera per un valor aproximat de 404 milions d’euros. L’operació, pilotada des de la seu central de Badalona sota la presidència de José Elías, té com a objectiu estratègic expandir el negoci de la companyia cap a Noruega, Suècia i Finlàndia, una regió d’alta integració elèctrica on fins ara no tenien presència.

Amb aquesta adquisició, Audax preveu pràcticament duplicar la seva dimensió actual pel que fa a l’energia gestionada a escala mundial, ja que Elmera és un gegant que compta amb més de 900.000 punts de subministrament a Escandinàvia. Per convèncer els accionistes nòrecs, l’empresa ofereix 3,70 euros per acció, cosa que representa una prima de gairebé el 40% respecte al valor de cotització recent a la Borsa d’Oslo. El director general d’Audax, Óscar Santos, ha destacat que es tracta d’un ‘moviment estratègic’ a llarg termini per combinar l’experiència local nòrdica amb la potència tecnològica i digitalització que es pilota des de les oficines centrals de la ciutat.

L’operació es finançarà amb fons propis i el suport d’entitats bancàries externes, garantint que Elmera mantindrà la seva pròpia identitat, marques i autonomia als seus països d’origen. Actualment, la companyia ja ha comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) que disposa del suport de fons d’inversió que sumen el 43,3% de les accions, i els propers passos estaran enfocats a completar els tràmits legals i la revisió formal per assolir el 66,7% necessari perquè la compra es materialitzi definitivament.


ℹ️Publicitat

ℹ️Publicitat