Aquest 2023 neix el programa “Ponts literaris”, un projecte cooperatiu entre la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i biblioteques del País Valencià i les Illes Balears que té per objectiu reforçar i promoure l’ús del català entre els diferents territoris, coneixent les diferents literatures i compartint lectures i experiències a partir de la llengua.

Les primeres activitats del nou programa són un Club d’escriptura virtual i un joc interactiu que rep el nom d’El Tresor de Jaume I.

El Club d’escriptura virtual impartit per Carla Gracia, doctora en Escriptura Creativa, escriptora i professora d’escriptura de la UIC Barcelona, s’iniciarà dilluns vinent 23 de gener.  Amb una durada de tres mesos, el Club consta de nou sessions amb continguts principalment audiovisuals sobre escriptura narrativa en català. Alguns dels temes que es tractaran seran la construcció de personatges, l’estructura, l’estil, els diàlegs o els detalls. Les places es distribuiran entre usuaris dels tres territoris i es realitza a través de la plataforma Tellfy.

Per participar-hi, cal disposar d’un dispositiu mòbil (telèfon o tauleta) i seguir els passos següents:

– Instal·lar Tellfy en el dispositiu: Android o IOS
– Crear un usuari a Tellfy
– Sol·licitar l’admissió al club a través d’aquest enllaç d’inscripció: (disponible a partir d’aquest dijous 19 de gener)

A més de reforçar el sentiment de pertinença idiomàtic entre els habitants dels territoris, “Ponts literaris” pretén promoure la riquesa del català, tant en l’ús quotidià com en el literari, facilitar l’intercanvi lingüístic i esdevenir un punt de trobada entre les diferents variants del català.

En el marc d’aquest programa també s’ha creat El Tresor de Jaume I, un joc literari de descoberta de la literatura dels territoris de llengua catalana produït per l’escriptora Teresa Saborit. S’adreça a clubs de lectura infantils (edats recomanades entre 8 i 11 anys). Els infants descobriran obres literàries i autors dels diferents territoris de parla catalana a través de dinàmiques participatives i gamificades a l’entorn de la plataforma CANVAS.