Publicitat

S’ha complert un triple objectiu: impulsar el comerç de proximitat, contribuir a la promoció dels negocis locals i ajudar els ciutadans a fer front a la inflació de preus en la seva cistella de la compra

La iniciativa comercial “A Badalona som bons!” ha permès injectar al comerç local més de 520.000 euros gràcies a la suma de l’impacte de totes les compres vinculades a l’acció. Durant el mes en què la campanya ha estat en funcionament, s’han distribuït més de 35.000 bons de consum, els quals permetien fer compres per valor de deu euros pagant-ne només sis. Aquest fet ha suposat un estalvi directe de més de 140.000 euros per a la ciutadania, que podia adquirir un màxim de 10 bons per persona.

El balanç de la campanya indica que per cada euro que l’Ajuntament ha destinat a la campanya, els comerços locals han ingressat 3,47 euros, fet que situa l’efecte multiplicatiu de la iniciativa en 3,4. Les xifres indiquen que gran part de la injecció econòmica se l’han endut les botigues especialitzades, amb un impacte econòmic de més de 215.000 euros, on l’atracció de les botigues de joguines i les perfumeries ha estat molt destacable. Els establiments de moda també han assolit un impacte remarcable amb més de 125.000 euros, seguit dels d’alimentació amb prop de 100.000 euros generats.

Concretament, la gran majoria de bons s’han bescanviat en botigues especialitzades (42,8%), seguit dels establiments tèxtils (25,8%) i d’alimentació (18,8%). Les botigues especialitzades que més interès han generat han estat les botigues de joguines, les perfumeries i les ferreteries, les quals han validat més de 12.100 bons.

La iniciativa “A Badalona som Bons!” ha estat liderada per l’Ajuntament de Badalona amb la col·laboració de la Cambra del Barcelonès Nord, de la Federació de Comerciants Badalona Comerç, de Badalona Restauració i dels Mercats Municipals de la ciutat. La campanya, que va començar el passat 28 de novembre, ha permès complir el triple objectiu que tenia: impulsar el comerç de proximitat, contribuir a la promoció dels negocis locals i ajudar els ciutadans a fer front a la inflació de preus en la seva cistella de la compra.

La valoració de la campanya s’ha fet pública aquest dijous al matí en un acte celebrat a la sala de premsa de l’edifici El Viver en el qual han participat el tercer tinent d’alcaldia i regidor de l’Àmbit de Protecció Social a les Persones i Impuls Comercial, David Torrents; el president de la Cambra territorial del Barcelonès Nord, Pere Alemany; i el president de Badacentre i la Federació de Comerciants de Badalona, Cinto Gubern.

Durant l’acte, el regidor David Torrents s’ha mostrat molt satisfet “pel desenvolupament de la campanya, que ens ha permès dinamitzar el petit comerç de la ciutat i a la vegada donar un cop de mà a la ciutadania a l’hora de fer les habituals compres de Nadal”. Torrents ha assegurat que “l’experiència ha estat molt positiva, per això des del Govern municipal ja estem treballant per impulsar una nova campanya durant la primavera que inclogui més bons de descàrrega i més comerços de la ciutat adherits”.

Article deRedacció

Connectant Badalona