Publicitat

La segona fase de l’estació d’autobusos contempla obres a executar en un termini de 3 mesos.

Actualment, el vial ocupa 3 carrils i una única vorera d’embarcament per les diverses línies que s’hi aturen, d’uns 120 metres de llargada per 9 metres d’amplada (3 carrils). En substitució es crearà una nova andana central envoltada per la banda de muntanya d’un carril per fer les parades els autobusos i dos carrils més de circulació, un per a cada sentit. La banda més propera a l’hospital, comptarà amb un carril de parada d’autobusos i un carril exclusiu bus.

Aquest mes s’ha publicat la licitació de les obres de reforma per la creació de l’estació d’autobusos de l’Hospital Germans Trias i Pujol i del seu entorn immediat. El procés de transformació d’aquest àmbit s’ha repartit en 3 fases, de les quals la 1a ja s’ha executat, amb la implantació d’una andana específica per a la línia M19. En aquesta nova fase es definiran totes les obres relatives a la urbanització completa del tram de l’estació d’autobús, que veurà doblada la seva capacitat, i les modificacions que es produiran en l’entorn immediat, de calçades, voreres, arbrat, i sobre tot l’aparcament de l’Hospital, que minvarà la seva capacitat en benefici del transport públic.

Estat actual de la zona. Foto: AMB
Estat actual de la zona. Foto: AMB

Gran pèrgola central amb serveis, panells solars i punts de recàrrega elèctrica

El projecte ha de permetre en un futur instal·lar una gran pèrgola que cobreixi el conjunt de l’andana central. En aquesta fase es deixarà executada la fonamentació i la previsió en l’àmbit d’instal·lacions de 2 punts de recàrrega elèctrica dels busos de les línies M19 i M28 (pantògrafs). La instal·lació d’aquests dos pantògrafs es preveu en una fase posterior (fase 3), juntament amb la construcció d’una gran pèrgola equipada amb panells fotovoltaics, que cobreixi l’espai d’andana central i la construcció d’un edifici de serveis pels xofers i d’informació i venda de títols de transport.

Punts de càrrega ràpida

A Barcelona, TMB ja fa servir pantògrafs de càrrega ultraràpida, amb capacitat de carregar el 80% de les bateries dels autobusos en entre cinc i vuit minuts, permetent iniciar el recorregut dels vehicles després de la càrrega.

Projecte de pantògraf per a l’estació d’autobusos de Can Ruti

La parada de Can Ruti, una de les que més tràfic de passatgers registra

La de Can Ruti és la parada amb més moviments de passatgers al dia fora de Barcelona, amb més de 5.000 viatgers/dia. Tot tenint un tràfic de passatgers important, la terminal no gaudeix de serveis adequats tant pel que fa a la gestió de les línies de bus (regulació, parades, serveis als conductors) com de cara als viatgers (qualitat de l’espai d’espera, informació, etc.).

Article deRedacció

Connectant Badalona