El conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha apostat avui, durant la seva primera compareixença al Parlament de Catalunya per exposar les línies d’actuació prioritàries del Departament, per l’assoliment d’un sistema ferroviari integral català. “Una Catalunya ferroviària vol dir una xarxa única, integrada i interoperativa, és a dir, tots els trens i totes les vies les ha de gestionar el Govern de la Generalitat de Catalunya” per “donar solucions a la vida de la gent”.
En el cas de la xarxa per on circulen els serveis de Rodalies i Regionals de Renfe, es proposa completar el traspàs del servei, amb els recursos econòmics associats, i també de la infraestructura.
Quant a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), s’executarà el perllongament de l’L8 entre plaça Espanya i Gràcia; la implantació de freqüències de metro a les línies del Vallès amb la posada en marxa de nous trens a partir del 9 de desembre, i es construirà el tramvia del Camp de Tarragona. Pel que fa a la xarxa de metro es preveu, entre d’altres, acabar l’L9; finalitzar l’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda dels intercanviadors que manquen, i impulsar els perllongaments de l’L3 a Esplugues de Llobregat, de l’L4 a Sagrera Alta Velocitat i de l’L1 a Badalona. Finalment, s’executarà la unió dels tramvies per la Diagonal.